CHP'li Tığlı, “Bunlar boş vaadler”

http://giresunhaberci.com/wp-content/uploads/2018/12/necati-tigli.jpg
CHP Giresun Milletvekili Necati Tığlı, “Elektrik Faturalarını ve açıklanan tutarsız vaatleri” Meclis Gündemine taşıdı.
1 Ocak 2019 tarihinden itibaren Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) kararıyla, Elektrik Üretim Anonim Şirketi (EÜAŞ) tarafından Elektrik Dağıtım Şirketlerine verilen enerjinin toptan satış tarifesinde yaklaşık yüzde 27 oranında bir indirime gidilmiş ve dağıtım şirketlerine ucuz elektrik verilmeye başlanmıştır.
Konuyla ilgili bir araştırma yapan ve konuyu TBMM gündemine taşıyan CHP'li Tığlı, “Elektrik Tedarik Şirketleri, devletten aldıkları elektriği yapılan düzenleme ile yüzde 27 daha ucuza almaya başlamışken, Perakende Enerji Bedelleri de yüzde 19.2 düşürüldüğü halde iletim, dağıtım, kayıp ve kaçak bedelinden oluşan Dağıtım Bedeline yüzde 15.7 zam yapılmasını nasıl izah edebilirsiniz?” sorusunu Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez'e yöneltti.
25 Aralık 2018'de AKP Genel Başkanı Erdoğan, Grup toplantısında "yılbaşından itibaren, elektrik fiyatlarında konutlarda yüzde 10 indirim yapıyoruz" sözü ile Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez'in dağıtım bedeli payının Avrupa'dan bile daha düşük olduğuna vurgu yapan açıklamalarının dikkate alınmadığını söyleyen Tığlı, “Dağıtım Bedellerinde ki yüzde 15.7'lik artışın, elektrik faturalarına zam olarak yansıması ile bu açıklamalar hükümsüz kalmıştır.
Dolayısıyla 8 Ocak 2019'da AKP Genel Başkanı Erdoğan tarafından yapılan “düzenli sosyal yardım alan vatandaşlarımızın aylık 150 kWh olan elektrik tüketimlerini devlet olarak biz üstleniyoruz” açıklaması da akıllarda yeni soru işaretleri bırakacaktır” dedi.
CHP'li Tığlı'nın Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez'e yönelttiği sorular şöyle: 1 Ocak 2019 itibari ile elektrik tedarik şirketleri, elektriği devletten yüzde 27 daha ucuza almaya başlamışken, Perakende Enerji Bedeli bir önceki döneme göre yüzde 19.2 düşürülürken, iletim, dağıtım, kayıp ve kaçak bedelinden oluşan Dağıtım Bedeline yüzde 15.7 zam yapılmasını nasıl izah edersiniz?
Elektrik faturalarında bir önceki aya göre yüzde 10 indirim bekleyen vatandaşın, Avrupa'dan daha düşük dediğiniz dağıtım bedelinin artırılmasıyla faturalara en az yüzde 5 zam olarak yansıması, EPDK ve Enerji Bakanlığı'nın vatandaş ve Dağıtım Şirketleri arasında tercihini net biçimde ortaya koymakta mıdır?
8 Ocak 2019 tarihinde TBMM Grup toplantısında Cumhurbaşkanı Erdoğan “düzenli sosyal yardım alan vatandaşlarımızın aylık 150 kWh olan elektrik tüketimlerini devlet olarak biz üstleniyoruz” demişti. Bu açıklamadan sonra EPDK ve Enerji Bakanlığı bu talimatları yerine mi getirecekler yoksa bu 150 kWh'lik kullanımı başka bedeller adı altında vatandaşın omuzlarına yükleyip dağıtım şirketlerinin menfaatine göre mi hareket edecekler?
Giresun Haberci - Giresun Son Dakika Haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"