Başkan Aksu, "Dünya barışı eğitimle sağlanır"


Azerbaycan Ankara Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Doç. Dr. Necibe Nesibova, Belediye Başkanı Kerim Aksu’yu makamında ziyaret etti.
İki ülke arasındaki işbirliğinin konuşulduğu görüşmede misafir öğrencilerin sorunları ele alındı.
Başkan Kerim Aksu, dünya çocuklarının iyi bir eğitim almalarının ve meslek sahibi olmalarının sağlanması gerektiğini ifade etti.
Azerbaycan Ankara Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Doç. Dr. Necibe Nesibova, Türkiye’de üniversitelerde okuyan Azerbaycanlı öğrencilerin kendilerine ilettikleri sorunları üniversite yöneticilerini ziyaret edip ilettiğini belirterek şunları dile getirdi. “Türkiye ile Azerbaycan kardeştir. Burası bizin evimiz gibidir. Türkiye’deki üniversitelerde bulunan öğrencilerimizi ziyaret ediyorum. Türkiye’de bulunan öğrencilerimizin en fazla şikayeti, eğitim harçlarının sürekli artırılması. Bu konuyu rektörlerimize ve yöneticilere aktarıyorum. Bu çocuklarımız orta grup ailelerin çocukları. Bu çocuklara sahip çıkmalıyız. Sizden öğrencilerimize destek istiyoruz. Giresun’da bulunan öğrencilerimiz sizi çok seviyorlar. Bana sizinle mutlaka tanışmamı önerdiler. Sizi anlatmakla bitiremiyorlar.”
Belediye Başkanı Kerim Aksu, eğitimde planlamanın önemine vurgu yaparak; “Ülkeler insan kaynaklarını planlamalıdır. Herkesi doktor yapamazsınız. Öğretmen ihtiyacı, mühendis ihtiyacı, teknisyen ihtiyacı belirlenip, eğitim buna göre planlanmalıdır. Dünya da barışı eğitimle, çocuklarımızla sağlayabiliriz. Bunun için küçülen dünya da kendinizi değil, her çocuğu düşünmek zorundayız. Sadece kendi çocuklarımızın eğitimini düşünürsek, yanılmış oluruz. Dünya çocukları iyi bir eğitim almalıdır. Giresun Üniversitesi’nde bulunan misafir öğrencilerimize belediye olarak destek sağlıyoruz” dedi.
Başkan Kerim Aksu, Azerbaycan Ankara Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Doç. Dr. Necibe Nesibova’ya “Fındık Başımın Tacı” plaketi hediye etti.
Eğitim Müşaviri Nesibova’da Başkan Aksu’ya Türk ve Azerbaycan Bayrakları bulunan bir fincan takımı hediye etti.

"http://www.giresunhaberci.com/2017/04/23/baskan-aksu-dunya-barisi-egitimle-saglanir/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"