Bektaşoğlu’ndan müfredat tepkisi


Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni ilköğretim ve lise müfredatı taslağına tepkiler sürerken, CHP Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, konuyu iki soru önergesiyle TBMM’ye taşıdı.

“CİHAT ANLAYIŞLI EĞİTİM SİSTEMİ IŞİD’E TABAN YARATIR”

Taslakta ‘Cihat’ın ‘ibadet’ anlamına geldiği görüşünün savunulmasının gerekçesini soran Bektaşoğlu, önergesinde, “Cihat anlayışlı bir eğitim sistemiyle Mustafa Kemal Atatürk’ün “Yurtta ve Dünyada Barış” ilkesiyle çeliştiğinden, yoksa bu ilkeden vazgeçmek mi hedeflenmektedir? Cihat kavramına eğitimde yer verilmesi aynı zamanda “Cihatçı örgütler” olarak isimlendirilen, örneğin DEAŞ(IŞİD) için gelecekte taban bulmayı kolaylaştıracak bir ortam ve algı yaratmaz mı?” dedi.

Aynı zamanda Milli Eğitim kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu üyesi olan Bektaşoğlu, Bakan İsmet Yılmaz’a, taslağın Milli Eğitim Temel Kanunu ve Anayasanın “Laik Eğitim” öngören maddelerine aykırı olduğunu belirtti.

TURİZM OKULLARINDA İÇKİ-KOKTEYL HAZIRLANMASI YASAĞINI SORDU

Müfredatı ‘yandaş’ olarak bilinin Eğitim Bir Sen tarafından hazırlandığını iddia eden ve eğitim alanında faaliyet gösteren diğer sendikalardan görüş alınmadığını ifade eden Bektaşoğlu “Örneğin sendikanın taslağında yer alan ve bakanlıktan talep ettiği otelcilik meslek liselerinde alkollü içki ve kokteyl hazırlama dersinin iptali bu nedenle mi gerçekleşmiştir?  Alkollü içki ve kokteyl hazırlama “dersinin iptal edilmesi ile Turistik Tesislere eleman yetiştiren Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi mezunları bu beceriyi nasıl ve nerede öğreneceklerdir? Yoksa yakın gelecekte turistik tesislerde alkollü içecekleri yasaklamayı mı planlıyorsunuz?” diye sordu.

“ATATÜRKÇÜLÜK VE LAİKLİK KAVRAMININ ÇIKARILMASI HANGİ AMACA HİZMET EDİYOR”

Milli Eğitim Temel Kanunu’nun ilgili maddelerini hatırlatan Bülent Bektaşoğlu soru önergesinde Bakan Yılmaz’a şu soruları yöneltti:

-“Müfredatın ilköğretim din dersi programından Atatürkçülükle ilgili bütün konuların yanı sıra, ‘Atatürk’ün din ve vicdan hürriyetine verdiği önem’, ‘Din ve vicdan hürriyetinin Cumhuriyet yönetimiyle güvence altına alınması’ bölümlerinin lise programından ise ‘Laiklik ve Din’, ‘Atatürk ve Din’, ‘Atatürk ve Cumhuriyet Dönemi Din Hizmetleri’, ‘Atatürk ve Din Öğretimi’ üniteleri her sınıf düzeyinden  çıkarılması hangi amaca hizmet etmektedir?

-Aynı kanunun 12. Maddesinde “Türk milli eğitiminde laiklik esastır” denilmektedir. Oysa yapılan müfredat değişiklikleri dikkatlice analiz edildiğinde laik ve bilimsel eğitimden uzaklaşıldığı görülmektedir ve örneğin İslami bir kavram olan “cihat” kavramının müfredatta yer alması sizce laik eğitime uygun mudur?”

"http://www.giresunhaberci.com/2017/07/26/bektasoglundan-mufredat-tepkisi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"