Kahraman Doktor ihanet gecesini anlattı

15 Temmuz Darbe gecesi Boğaziçi Köprüsü’ndeki mücadelede vurulanlara ilk tıbbi müdahaleyi yaparak, birçok insanın hayatını kurtaran kahraman Opr. Dr. Sezai Çelik, Görele’de konuştu.

Görele Belediyesi ve İlçe Kaymakamlığı tarafından düzenlenen Hasan Ali Yücel Kültür Merkezindeki sempozyumda konuşan Opr. Dr. Sezai Çelik, o gece Boğaziçi Köprüsü’nde yaşadıklarını anlattı.

Göğüs Cerrahisi Uzmanı Operatör Doktor Çelik, 15 Temmuz darbe gecesinin alçaklığın, zalimliğin ve ihanetin zirve yaptığı gece olduğunu söyledi.

Bir cerrah olarak protestoyu bırakıp, yaralıların yardımına koştuğunu, darbecilerin belki insafa gelir düşüncesiyle sırtına Türk bayrağı bağladığının altını çizen Çelik, “Köprüde gençler müthiş bir mücadele ortaya koydu. O gençler motosikletle hızlı bir şekilde gelip yaralıları alıp gidiyordu. Yaralıları bu şekilde alandan uzaklaştırıyorlardı. Yardıma koşan insanların yaptığı işin niteliği inanılmazdı. Ambulanslar işin içine girene kadar oradaki cesur insanlar çevredeki yaralıları taşıdı. Bir doktor olarak her yaralının kanamasını kontrol ettim. Bir ara yaralı sayısı o kadar artmıştı ki sonunda sırtımdaki Türk bayrağını da çıkarttım ve bir yaralının yarasına tampon yaptım” dedi.

Çelik, demokrasiye, insan haklarına inanan herkesin o gece meydanlara indiğini ve siyasi görüşü bir birinden tamamen farklı insanların demokrasi için mücadele ettiğini ifade ederek, “İnsafsızca ve vicdansızca ateş ediyorlardı. Bir tank mermisi yanımda o kadar şiddetle patladı ki peş peşe yaralananların olduğu o sahneyi ve patlamanın şiddetiyle yere savrulduğum anı asla unutamam. Kendime geldiğimde kulaklarım sağırlaşmıştı. Hala işitme kaybı var. En son gelen ambulansa 3 yaralıyı koydum. Bir tanesi çok kötüydü, elimi üstünden çekme şansım yoktu. Bacağı tamamen parçalamıştı. Hastaneye gittiğimde arkadaşlardan hainlerin teslim olmaya başladığını öğrendim. O zaman içimde bir ferahlık, bir mutluluk oldu. Yaşadıklarımdan sonra üç araba değiştirerek ve yürüyerek eve ulaşmayı başardım. Üstüm kan revan olmuştu ama huzur içindeydim. Orada bulunmak ve insanların hayatını kurtarmaya vesile olmak mutluluk ve gurur vericiydi” dedi.

O geceye damga vuran olayın ise tamamen yardımlaşma olduğuna dikkati çeken Çelik, “Vatanımız, cumhuriyetimiz ve bayrağımız işgal altındaysa birlik ve beraberlik vurgusu çok önemlidir. Ben o gece onu gördüm. Herkes bir birinin yardımına koşarken hiçbir şey ayrım etmedi. İşte böyle bir ülkenin çocuğu olmak gurur vericidir. Kahramanlık Türk milletinin kanında her zaman vardır. Türk milleti olarak biz kimseden ders almayız, ders veririz. Milli mücadele yıllarında düşmana karşı nasıl cevap verdiysek, 15 Temmuz’da da gereken cevap verilmiştir” dedi.
Görele Belediye Başkanı Tolga Erener, programın sonunda Opr. Dr. Sezai Çelik’e tablo hediye etti.

"http://www.giresunhaberci.com/2017/07/18/kahraman-doktor-ihanet-gecesini-anlatti/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"